SMILE naujienlaiškis: pirmieji žingsniai

Pirmasis projekto partnerių susitikimas Vilniuje

1“SMILE” projekto veiklos prasidėjo sulig pirmuoju partnerių susitikimu Vilniuje, 2015 m. gruodžio 11-14 dienomis. Atstovai iš partnerių šalių pristatė savo organizacijas, koordinatoriai iš ReBike ALTERmobility pasidalino idėjomis apie projektą ir jo esmė, taip pat patirtimi iš ankščiau įgyvendinto “English Kitchen” projekto, kuris tapo pagrindu “SMILE” atsiradimui. Susivienijimas Žali.LT jau bendradarbiauja su dviem mokyklomis. Mokytojos pristatė šias mokyklas ir pasidalino lūkesčiais ir idėjomis apie projektą. Taip pat buvo aptarti projekto įgyvendinimo etapai, išaiškintos kiekvieno partnerio atsakomybės, pasirašyti dokumentai-sutartys. Užsienio partneriams buvo suorganizuota pažintinė kelionė po Vilnių.
Interaktyvios pamokos Vilniuje

Pirmoji Lietuvoje interaktyvi “SMILE” projekto pamoka  vyko gruodžio 14 d. Vilniaus Simono Daukanto progimnazijoje. Pamoką organizavo projekto koordinatoriai iš partnerių organizacijų,  Andrea Natalini (ReBike ALTERmobility) Rima Aleknavičiūtė (Susivienijimas “Žali.LT) ir mokytoja Margarita Juzėnienė.

Penktokai buvo labai entuziastingai nusiteikę ir aktyviai dalyvavo visose veiklose. Ši interaktyvi parodomoji pamoka suteikė galimybę mokytojoms suprasti  modulių struktūrą ir kaip tiksliai “SMILE” gali veikti mokykloje. Labai teigiamai veiklas įvertino tiek mokiniai, tiek mokytojai. Po pamokos projekto komandos nariai drauge su pedagogais aptarė modulius, taip pat buvo išdalinta metodinė medžiaga, kuria mokytojai galės naudotis ateityje išbandant modulius. Šią naujieną taip pat galite skaityti mokyklos tinklapyje.

2Pirmieji darbai Skopje (Makedonija) mokyklose

Projekto partneriai “Eco Logic” (http://www.ecologic.mk) organizavo pirmąsias “dirbtuves” dvejose Skopje savivaldybės pradinėse mokyklose. Maždaug  50 mokinių buvo įtraukti į modulių išmėginimo veiklas, kurias organizavo “Eco Logic”  komanda drauge su mokyklos mokytojais- mentoriais.

Vaikams buvo pristatyta projekto ašis- dviratis, kaip transporto ir mokymo(si) priemonė, taip pat dviračio dalių pavadinimai, pagrindiniai įrankiai, kuriais galima sutaisyti prakiurusią padangą. Visos veiklos smagiai nuteikė vaikus, ir visi darbavosi “English Kitchen” nuotaikoje. Projekto partnerių komanda buvo maloniai nustebinta mokinių anglų kalbos žiniomis.

4“SMILE” sėkmė Vilniaus Simono Daukanto progimnazijoje

Sausio mėnesio viduryje, Vilniaus SImono Daukanto progimnazijos mokytoja, kuri aktyviai dalyvauja projekto veikloje, smagiai vykdė SMILE veiklas su 2A klasės mokiniais. Smagus laikas prabėgo akimirksniu, darbas vyko grupėse, taip buvo tobulinami bendradarbiavimo įgūdžiai ir sukurtas nuostabus svajonių dviračio koliažas. Iniciatyvioji mokytoja ir toliau organizuoja SMILE veiklas integruodama jas į savo mokomojo dalyko pamokas.3

Š.m. kovą beveik 20 anglakalbių mokytojų dalyvavo mokytojos Margaritos organizuojamame susitikime, kuriame ji pristatė projektą SMILE. Šio renginio metu mokytojos diskutavo ir analizavo pagrindinę projekto idėją ir siūlomus jau sukurtus 5 mokymo(si) modulius. Visos mokytojos gali naudotis šia medžiaga savo organizuojamų pamokų metu.

“SMILE” kaip geriausia patirtis

5Projektas “SMILE” buvo pristatytas kaip viena iš geriausių patirčių baigiamajame PASTA projekto susitikime (PASTA yra ES remiamas projektas, skatinantis aktyvų ir draugišką gamtai judėjimą).

PASTA projekto tikslas pagerinti susisiekimo ir sveikatos padėtį, paskatinant aktyvų judėjimą miestuose (vaikščiojimą ir važinėjimą dviračiu), taip pat derinant su viešojo transporto galimybėmis, kaip išmanų ir šiuolaikišką  būdą integruoti fizinę veiklą į kasdienį gyvenimą. Daugiau apie PASTA: http://www.pastaproject.eu/home/

Anglų kalba pagal “SMILE” Kazlų Rūdos „Elmos“ mokykloje- darželyje

Įkvepianti idėja mokyti(s) anglų kalbos kitaip, tuo pačiu tobulinant aplinkosaugines  žinias,  Kazlų Rūdos “Elmos” mokyklos-darželio bendruomenėje buvo priimta labai maloniai.

6Projekto veiklos ir idėja sulaukė didelio palaikymo iš tėvų. Mokytoja Renata Gurgždaitienė pradžioje šiek tiek nerimavo, kad modulių veiklos gali būti problematiškos dėl laiko stokos, tačiau pradėjus jas įgyvendinti, vaikai buvo labai laimingi ir mielai ėmėsi skirtingų užduočių, jas atliko laiku ir su užsidegimu.

Į SMILE projekto veiklas jau įsitraukė daugiau nei keturiasdešimt , 7-10 metų amžiaus mokinių. Net 27 vaikai jau pilnai įvykdė pirmojo modulio veiklas ir yra labai motyvuoti tęsti kitų modulių užduotis.

Mokytoja planuoja pritaikyti ir išmėginti kai kurias veiklas su jaunesniais mokiniais. Ji labai džiaugiasi matydama projekto SMILE naudą, na o vaikų šypsenos tai tikrasis įrodymas, kad tokios veiklos yra būtinos mokymo(si) procese.

“SMILE” projekto tyrinėjimai

Šiame projekto etape “SMILE” partneriai vykdo tyrimą-apžvalgą, kuriuo siekiama surasti ir apžvelgti kuo įvairesnių inovatyvių mokymo(si) metodologijų ir priemonių, naudojamų pradinėse mokyklose. Tai tiesiogiai susiję su neformalaus ugdymo kontekstu galimu taikyti vaikams ir atitinkančiu tris pagrindinius aspektus, susijusius su projektu: Dalyko ir kalbos integruotas mokymas(is) (ang. CLIL), tvarumas (aplinkosauginis sąmoningumas) ir neformalaus ugdymo patirties pavyzdžiai. Pagrindinis tyrimo tikslas yra surinkti gerosios patirtie pavyzdžių Europiniu ir nacionaliniu lygmeniu, siekiant įkvėpimo sukurti kuo kokybiškesnę “SMILE” metodinę priemonę.

Projekto svetainė jau veikia

“SMILE”projekto svetainė jau startavo! Galite aplankyti ir sužinoti daugiau apie idėją ir veiklas, taip pat prisidėti prie atliekamo tyrimo bei mokymo(si) priemonės kūrimo. Plačiau skaitykite čia.

 

Informaciją apie projekto partnerius rasite čia.

Pirmojo naujienlaiškio nuoroda anglų k. galima rasti čia.

 

erasmus-logo