Pagrindinis > Projektai > Projektas SMILE & PLAY > TAIP, TAI VEIKIA!

Žali.LT organizavo ir išbandė pirmąją žaidimo versiją Kazlų Rūdos „Elmos“ mokykloje-darželyje bei Vilniaus Simono Daukanto progimnazijoje. Žaidimo ekspertais tapo ketvirtokai ir penktokai ir trečiokas, kas reiškia, jog visų išmėginusių anglų kalbos žinios ir turima patirtis gana skirtinga.  Iš viso pirminiame testavime dalyvavo 37 mokiniai ir 3 mokytojos.

Rezultatų apibendrinimas. Žaidimo pristatymas mokiniams truko 15 minučių , greičiausiai  ir produktyviai žaidžiant komandose po 4 mokinius, pasiekti vieną iš vietų užtrunka apie 15 min.. Kai kurios užduotys reikalavo mokytojo įsitraukimo-pagalbos, bet bendri rezultatai, atsižvelgiant į atliktas užduotis ir laiko vidurkį, tikrai nuteikė viltingai. Mokiniams patiko užduotys, o greičiausiai įveikti pavyko uždrausto  žodžio, slaptos žinutės, sakinio kūrimo, greitų atsakymų lenktynių ir pamestos raidės užduotis.

Žaidimas truko ilgiau nei suplanuotas 45 minučių laiko intervalas. Tačiau, apibendrinant, galima išties džiaugtis ir teigti, kad vaikams žaisti buvo smagu ir linksma, mokiniai geranoriškai įsitraukė į veiklas, tobulino  ne tik savo anglų kalbos įgūdžius, bet ir komandinio darbo gebėjimus. Taip pat vaikai nenorėjo mažinti užduočių, priešingai, nesibaimindami, jog stokoja laiko, smalsavo kokios gi dar užduotys laukia, norėdami tiek pasitikrinti savo įgūdžius, tiek smagiai pratęsti mokymosi veiklas.

Kaip pilotinės veiklos vyksta Italijoje?

Projekto partnerių organizacija ReBike žaidimo išmėginimą vykdė Carlo Piscane mokykloje. Čia veiklas organizavo su 4 komandomis po 4-5 mokinius. Dėl užduočių apimties, galbūt ir turinio sudėtingumo, komandoms  prireikė daugiau laiko pasiekti tikslams, nei buvo numatyta žaidimo rekomendacijose. Reikia pabrėžti, kad dėl lankstaus požiūrio ir rimto nusiteikimo turėti kokybišką galutinį žaidimo variantą, veiklas vykdę edukatoriai, sprendimus  priėmė realiuoju laiku ir gerokai sumažino užduočių skaičių.

Tai rodo, jog žaidimo taisyklės ir formatas išties gali būti pritaikomas pagal individualias situacijas, tereikia lyderiaujančio suaugusiojo kūrybiškumo ir į vaiką orientuoto požiūrio. Tikėtina, kad tuomet žaidimas visada bus patrauklus ir įtraukiantis. Labiausiai vaikams patiko šios užduotys- kalbos dalys ( Parts of speech), Pictionary, Acrostics, Fast answer race, Taboo words, What can you do with it, Headbanz, Make a sentence, Charades, Secret message, Sound tennis, Find the odd one out,(surask netinkamą žodį) and Guess words(atspėk žodžius).

Žaidimo testavimas Šiaurės Makedonijoje

Projekto partnerių organizacija ReBike žaidimo išmėginimą vykdė Carlo Piscane mokykloje. Čia veiklas organizavo su 4 komandomis po 4-5 mokinius. Dėl užduočių apimties, galbūt ir turinio sudėtingumo, komandoms  prireikė daugiau laiko pasiekti tikslams, nei buvo numatyta žaidimo rekomendacijose. Reikia pabrėžti, kad dėl lankstaus požiūrio ir rimto nusiteikimo turėti kokybišką galutinį žaidimo variantą, veiklas vykdę edukatoriai, sprendimus  priėmė realiuoju laiku ir gerokai sumažino užduočių skaičių.

Šiaurės Makedonijoje žaidimą turėjo galimybę išmėginti pradinukai, tai pat ir 6-9 klasių mokiniai trijose mokyklose: „J.H.Pestalozzi“ ,(Skopjė ), „Malina Popivanova“  ir „Rade Kratovche“( Kočanai) 6-9 klasėse.

Visais atvejais tai buvo įtraukiančios veiklos ir vaikų nusiteikimas, prašant papildomų užduočių buvo to įrodymas. Atsižvelgiant į tai, buvo kiek koreguojamos žaidimo taisyklės, kad vaikai patirtų kuo daugiau sėkmės ir neprarastų motyvacijos, taip pat kad būtų išlaikomas žaidimo tempas. Pavyzdžiui, komandai patekus ant tuščio laukelio, jai buvo duodamos papildomos užduotys/veiklos, sprendė kryžiažodžius, atrinkinėjo netinkamus žodžius ir  kt.. Partneriai išmėgino kelis žaidimo variantus: rodė žaidimo lentos vaizdą ekrane – skaitmeninėje lentoje ir kitas – pateikė vaikams spausdintą stalo žaidimo lentos versiją.

Pastebėta, kad vaikai labai dėmesingai sekė žaidimą kuris buvo rodomas baltoje lentoje, bet kita vertus didesnis komandinis atidumas ir susikaupimas atsiskleidė naudojant  spausdintą stalo žaidimo lentą.

Valio,  žaidimo finišas buvo pasiektas per valandą!!!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*