Pagrindinis > Projektai > Projektas SMILE & PLAY > “SMILE & PLAY” žaidimas skaitmenizuojasi

Didžiuojamės ir tirtai sakome, jog projekto metu sukurtas žaidimas yra tikras gerosios patirties praktinis pavyzdys, kaip žaidybinės veiklos gali būti įtraukiamos į formalaus ir neformalaus mokymosi procesą. Taip pat ypatingai džiaugiamės ne tik tuo, kad netrukus galėsime pasidalinto pilna stalo žaidimo versija, tačiau pasikeitus situacijai, kai mokymąsi teko perkelti į nuotolį, apsvarstėme ir galimybę žaidimą pritaikyti šioms sąlygoms. TAIP, netrukus pristatysime ir kompiuterinę- skaitmeninę SMILE & PLAY” žaidimo versiją.

Primename, ko mes siekiame su „Smile and Play“:

  • Pagrindinis projekto ir jo galutinio produkto (žaidimo) tikslas yra įsigilinti į važiavimo dviračiais privalumus ir kitus tvarius keliavimo būdus, kurie ypatingai aktualūs šiuo, padidintos taršos periodu. Tai puiki metodika, padedanti nuo ankstyvo amžiaus mokant užsienio kalbos, taip pat  mokyti kaip atsakingai ir pagarbiai elgtis su mus supančia aplinka.
  • Kurti stiprias bendradarbiavimo jungtis tarp mokytojo, mokinio ir jo šeimos. Niekas taip nesuartina kaip bendri tikslai ir veiklos. Žaidimas- tam puikiausiai tinka.
  • Suteikti mokytojams galimybę paįvairinti savo kasdienybę, atsiriboti nuo standartų ir patirti laisvę ir sėkme drauge su vaikais pamokos metu.
  • Sukurti modernų produktą, su galimybe nuolat tobulinti ir/ar atnaujinti, kuris būtų sėkmingai ir plačiai naudojamas ateityje.

Ką reikia žinoti ir kaip žaisti „Smile and Play“?

Žaidimas padalintas į 11 stotelių. Mokinio / komandos tikslas yra kuo greičiau pasiekti savo stotelę ir įvykdyti joje esančias užduotis/misijas. Visos stotelės žaidimų lentoje yra sujungtos takais, kurie padalinti į žaidimo langelius. Langeliai pažymėti simboliais – mini užduotimis, kurias reikia įveikti, norint sėkmingai pasiekti savo stotelę ir baigti žaidimą.

Žaidimo pradžioje mokytojas arba žaidimo vedėjas priskiria kiekvienam žaidėjui / komandai stotelę. Žaidėjai / komandos iš eilės ridena žaidimo kauliukus, kad pradėtų savo ėjimus. Visi ėjimai iki stotelės atliekami iš eilės paridenus žaidimo kauliuką.

Pakeliui iki savo stotelės mokiniai atlieka langeliuose pateiktas užduotis, skirtas tiek užsienio kalbos mokymuisi, tiek tvaraus elgesio ir mąstymo formavimui. Šias užduotis pagal kategoriją pateikia mokytojas. Užduotys yra žaidybinio pobūdžio, įtraukiančios mokinius.

Galiausiai, tas žaidėjas / komanda, kuris pirmas pasiekia finišą (prieš tai sėkmingai įveikęs visas skirtas užduotis) laimi visą žaidimą.

“Smile and Play“ žaidimas yra mokymosi tikslams skirta priemonė, paruošta taip, kad besimokantieji užsienio kalbos sužinotų ir apie važiavimo dviračiais naudą.

Žaidimas gali būti naudojamas trimis būdais.

Kol kas buvo išbandyti ir pristatomu du būdai:

  1. Pasitelkiant IKT įrangą, pagrindinė žaidimo lenta (skaitmeninė jos versija) rodoma ekrane / lentoje.
  2. Žaidimas galimas popieriniame variante naudojant atspausdintą žaidimo lentos versiją.

DĖMESIO-PUIKI ŽINIA! Jau paruoštas ir trečiasis būdas – paruošta kompiuterinė/ skaitmeninė žaidimo versija. Susidūrę su ekstremalia visam pasaulyje, situacija ir atsižvelgdami į pandemijos sąlygas, kai didžioji dalis darbų persikėlė į nuotolinę erdvę, nusprendėme, kad mūsų projekto vertę  dar labiau padidintų ir papildytų mokomojo žaidimo perkėlimas į virtualią realybę. Skubiai priimtas sprendimas- reikalinga skaitmeninė žaidimo versija! Kompiuterinio žaidimo versija sukurta tam, kad būtų patogu naudoti nuotolinių pamokų metu, tereikia atsidaryti žaidimo platformą kompiuteryje paspaudžiant gautą nuorodą arba atsisiųsti į savo mobilųjį įrenginį iš “Playstore” mobiliųjų aplikacijų parduotuvės (žaidimas nemokamas). Nuo šiol žaidimas visuomet gali būti su tavimi!

Mes tai išbandėmė!Pirmieji įspūdžiai

Pirmasis vaizdas, žaidimo grafika ir visa vizualizacija buvo puikiai įvertinta visų projekto partnerių. Tam įtakos turėjo pasirinktos ryškios žaidimo objektų spalvos, vienspalvis  fonas ir kiekvieno žaidėjo galimų atlikti  veiksmų gausa, pradedant nuo savo virtualiojo profilio sukūrimo.

Prisijungimas prie žaidimo platformos “išgyveno” kelis etapus ir buvo tobulinamas. Dabar kiekvienas žaidėjas gali prisijungti pasirinkdamas jam patogiausią būdą: el.paštu, per asmeninę socialinio puslapio paskyrą arba susikuriant atskirą paskyrą pagrindinėje žaidimo platformoje.

Vienas iš projekto partnerių siūlymų liko neįgyvendintas. Buvo svarstoma galimybė sukurti vieno žaidėjo versiją, kai prisijungęs žaidėjas galėtų žaisti prieš kompiuterio sugeneruotą priešininką. Tačiau įvertinus visas žaidimo platformos galimybes vieno žaidėjo versija liko neįgyvendinta. Žaidimas žaidžiamas tik tuo atveju, jeigu prie jo prisijungia du arba daugiau žaidėjų. Tačiau tai ir yra “Smile and Play” esmė – bendravimas ir bendradarbiavimas, veikimas ir mokymasis kartu. Tai mūsų vienas pamatinių siekių – komandinis mokymasis.

Kitas didelis privalumas yra – žaidimo vedėjas. Tai yra žmogus, dažniausiai mokytojas arba vienas iš tėvų, jeigu jie įtraukti į mokymąsi, kuris gali stebėti, reguliuoti ir kontroliuoti žaidimo eigą, tempą, užtikrinti taisyklių laikymąsi. Žinoma, be vedėjo taip pat galima žaisti sėkmingai. Tam atvejui yra pateikiamas taisyklių rinkinys bei DUK skiltis. Žaidimo metu kiekvienas žaidėjas gali greitai ir patogiai peržiūrėti taisykles ir išsiaiškinti kilusius klausimus.

Kompiuterinė žaidimo versija tinkama vaikams nuo10 metų. Tokio amžiaus mokiniai gali savarankiškai dalyvauti žaidime ir valdyti visus procesus (priklauso nuo mokinių gebėjimų. Rekomenduojama pirmą kartą detaliai paaiškinti ir padėti prisijungti.). Tuo tarpu paprastoji versija yra skirta vaikams nuo 8 metų (priklausomai nuo jų kalbinių žinių ir gebėjimų). Šis momentas projekto partnerius taip pat džiugina, kadangi sukurdami kompiuterinį žaidimo varianta, praplėtėme ir tikslinę amžiaus grupę.

Ankstesnės žaidimo versijos atnaujinimai, pakeitimai ir papildymai

Kaip jau buvo minėta aukščiau, iki kompiuterinės žaidimo versijos buvo parengtos dvi paprastos, tiesioginio kontakto būdu žaidžiamos versijos. Viena, kai žaidimo lenta projektuojama ant sienos ar lentoje naudojant IKT, antra – žaidimo lenta atspausdinta ir padėta priešais žaidėjus.

Trečioji versija,  kurią didžiuodamiesi pristatinėjame- kompiuterinis žaidimas, sukurtas Tabletopia internetinėje platformoje.  Žaidimą galima žaisti patogiai įsitaisius namuose prie kompiuterio. Jis suteikia galimybę dalyvauti bendroje mokomojoje, žaidybinėje veikloje  su draugais, bendraklasiais ar mokytojais virtualioje erdvėje, nuotoliniu būdu.

Skaitmeninėje žaidimo versijoje žaidėjas ne tik atlieka judėjimus lentoje. Jis gali patogiu kampu pasukti, padidinti ir atitolinti savo ekrane matomą vaizdą. Be to, žaidimo dalyviai gali tarpusavyje bendrauti pokalbių langelyje arba susiskambinti ir bendrauti panaudoję žaidimo platformoje integruotą vaizdo skambučio funkciją.

Naujoji versija gali būti ne tik kompiuteryje bet ir kituose mobiliuosiuose įrenginiuose (reikalinga prieiga prie interneto). Žaidimo mobiliąją versiją galima nemokamai atsisiųsti iš Google Playstore. Tokiu būdu galėsite „Play and Smile“ turėti visada su savimi.

O kas toliau?

Sparčiai artėjant prie porjekto pabaigos, siekiama parengti ir išleisti patobulintą kompiuterinio žaidimo „Smile and Play“ versiją.

Taip pat, baigiama paruošti ir greitu metu į spaustuves iškeliaus popierinė žaidimo versija. Kol kas žaidimo tiražas planuojamas labai nedidelis, skirtas tik projekto partnerių ir bendradarbiaujančių ugdymo įstaigų bendruomenėms. Vis gi labai džiaugiamės ir nekantraudami laukiame, kada galėsime prisiliesti prie ryškiaspalvių blizgančių kortelių, didelės, tvirtos žaidimų lentos, žaidimo figūrėlių ir kauliukų.

Po šių dviejų žingsnių projekto partnerių šalyse planuojami  renginiai, kuriuose švietimo bendruomenės bus supažindintos su projektu ir jo galutiniu rezultatu – žaidimo „Smile and Play“ versijomis.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*