Pagrindinis > Kita > Žali.lt palaiko savivaldybės ketinimus atkimšti Vilniaus gatves viešajam transportui

Patrauklaus ir kokybiško viešojo transporto plėtra – vienintelė ilgalaikė galimybė šiuolaikiniam didmiesčiui išbristi iš kamščių ir oro taršos problemų. Susivienijimas Žali.LT sveikina Vilniaus miesto savivaldybės planus plėsti viešajam transportui skirtų vadinamųjų „A“ juostų tinklą sostinėje.

„Seniai pribrendęs reikalas norint „atkimšti“ bent dalį eismo koridorių -atskirti viešojo ir individualiojo transporto srautus“, – teigia Susivienijimo atstovai. – „Raginame savivaldybę, diegiant greituosius viešojo transporto maršrutus, ryžtingiau užtikrinti, kad šie maršrutai išties būtų greiti, t.y. nebūtų priversti strigti spūstyse“

Žaliųjų nuomone, čia negali būti pusinių sprendimų – miestas turi pagaliau pasirinkti, ar esminės permainos transporto sistemoje, ar dabartinė vis blogėjanti situacija. Todėl „A“ juostos turėtų driektis ne atskirose atkarpose pavienėse gatvėse, o per visą pagrindinių maršrutų ilgį – tik tokiu atveju pavyks užtikrinti, kad viešojo transporto priemonės kursuotų griežtai pagal tvarkaraštį ir efektyviai tenkintų gyventojų poreikius.

„Viešuoju transportu naudojasi beveik pusė visų vilniečių, todėl kalbama ne apie ypatingų privilegijų suteikimą viešajam transportui, o apie teisybės atkūrimą – kodėl gamtą tausojantį ir spūsčių nekuriantį transportą pasirinkusi visuomenės dalis turi kentėti dėl kitos visuomenės dalies veiksmų, strigti jų kuriamuose kamščiuose? Padalinus gatves per pusę, sąžiningai bus sukurtos sąlygos kiekvienam susidurti su savo pasirinkimo pasekmėmis – individualiojo transporto šalininkai turės dalintis jiems skirtą juostą (ar daugiau juostų, priklausomai nuo gatvės pločio), tuo metu viešojo transporto keleiviai, gal ir su mažesniu komfortu, galės džiaugtis, kad keliauja greičiau, o dar tausoja aplinką ir savo pinigines“, – teigia Žali.LT.

Laikini nepatogumai ir nesklandumai vykdant pertvarkas, žinoma, neišvengiami, tačiau didžiausią reikšmę turi esminis principinis apsisprendimas – ar toliau toleruoti nežabotą sostinės automobilizaciją, kuri vis labiau kenkia gyventojų augumui, sveikatai ir patogumui, ar artėti prie ekologinių išsivysčiusių pasaulio didmiesčių standartų. Be abejo, savivaldybė turi užtikrinti, kad kurdama nepatogumus individualių automobilių vairuotojams, ji turi suteikti kokybišką alternatyvą viešojo transporto keleiviams bei dviratininkams.

Anot žaliųjų, būtina įvertinti ir pasekmes dėl planuojamų nuo liepos pirmos dienos autobusų ir troleibusų maršrutų. Dėl to neabejotinai nukentės dalies, ypač, nutolusiųjų nuo centro, miesto mikrorajonų gyventojų interesai. Jau dabar akivaizdu, kad tokia viešojo transporto reforma atsilieptų ir taip šiandien viršuoju susisiekimu negalinčiam pasigirti Pilaitės mikrorajonui, kur iš keturių autobusų maršrutų paliekami vos du, taip atskiriant šio mikrorajono gyventojus nuo patogaus susisiekimo su miesto centru, stotimi, kitais rajonais. Panašių nepatogumų gali kilti ir kitų mikrorajonų gyventojams, juo labiau, kai planuojama naikinti ir privačių vežėjų maršrutus.

Svarbiausia, visgi, gerai apgalvoti bei suderinti sprendimus, kad gerų  aplinkosauginių ketinimų kupinos idėjos neatsisuktų kitu kampu ir dėl prastėjančio susisiekimo, nepriverstų dar daugiau gyventojų perėsti į automobilius, labiau padidinant aplinkos taršą.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*